Plavková sezóna se opět blíží a vy opět bojujete s povánočními špíčky? Zkuste na to letos jít lépe. Vyzkoušejte 9 zásad pro pohodové hubnutí a těšte se na obzvlášť vydařené snímky z letošní dovolené u moře. Letošní heslo zní: Neberte hubnutí zas tak vážně!

1. Přestaňte hubnout podle celebrit, vypracujte si individuální plán!

Dieta Kate Winsletové, Demi Mooreové, Christiny Aguilery… soudě podle jejich představitelek jsou tyto diety nejspíš funkční, mají ale jedno velké ALE! Nechceme vás urazit, ale soudíme, že váš život se životu celebrit ani zdaleka nepodobá. Na rozdíl od nich nemáte denně k dispozici svou vizážistku, svého osobního trenéra a nejspíš jste v poslední době neutržili ani milióny za svůj poslední film. Namísto nich denně chodíte do práce, vaříte nejen pro sebe, ale i pro své děti, uklízíte, žehlíte, zkrátka a dobře žijete svůj život, do kterého dieta cizí, a ještě k tomu slavné osobnosti pravděpodobně nezapadne. Namísto opičení se po celebritách vyzkoušejte vymyslet svůj individuální plán cvičení i stravování se. Zahrňte do něj vše, co je pro vás typické –  vaše brzké ranní vstávání, sedavé zaměstnání i nespočet kroužků vašich dětí, kvůli kterým nestíháte péči o sebe. Vyhraďte si alespoň 15 minut denně, které budete mít jen a jen pro sebe.

2. Nebuďte na sebe přísní

Při vymýšlení všech těch dietních plánů zahoďte přísnost co nejdále. Není vám k ničemu. Už teď vám můžeme přesně říct, jak to dopadne, když na sebe budete příliš přísní. Týden, možná dva vydržíte, pak ale půjde dieta založená jen na určitých potravinách, stejně jako přísný pohyb do kytek a vy se opět vrátíte ke svým starým dobrým (i když ne příliš zdravým) zvykům. Místo toho na sebe buďte co možná nejhodnější. Nač se před spaním děsit rovnou hodinou běhu po ránu, když si zpočátku můžete předepsat jen 15 minut? Že s takou nikdy nezhubnete? Právě, že ano. Máte totiž mnohem větší šanci, že u nového zdravého životního stylu zůstanete.

 

3. Pořiďte si deník

Pořiďte si deník, do kterého si budete zapisovat pohnutky vašeho zdravějšího já. Kromě toho si tam piště vše, co za den sníte. Ono na sladkou tyčinku se zapomíná už potom, co ze zubů vyšťouráte poslední oříšek. Ale co je na papíře, je na papíře! A věřte či ne, dát si tyčinku dva dny po sobě, to už dovede pěkně zkazit zápis v deníku.

4. Klaďte si realistické cíle

Buďte optimista, ale realista. Zhubnout 10 kilo za měsíc? No to nejspíš ne! Tak vysoký cíl vyděsí vaši amygdalu (část vašeho mozku) a odradí vás od úspěchu. Co si váš hubnoucí úspěch spíše naporcovat na menší kousky?

reklama
728x90-1-1517434347.png

5. Neměřte se, nevažte se

Alespoň v prvních týdnech vašeho nového já zahrňte slova jako váha a metr do slovníku pro vás zakázaných slov. Nehýbající se ručička je totiž strašně demotivující. Navíc to, že hubnete, poznáte lépe na snadněji dopnutém knoflíku vašich kalhot.

6. Zapamatujte si, že i mytí oken je pohyb, který se počítá

Nezbyl vám během dne čas na vaše cvičení, protože jste měli naplánovaný velký úklid? Nevadí, i mytí oken, stejně jako vysávání, věšení záclon, rytí záhonku… to všechno se počítá do hubnoucího plánu. Klidně si tento pohyb zapište do diáře.

7. Klidně škobrtněte, ale navažte tam, kde jste skončili

Je celkem normální, když jednou za čas ze svého snažení polevíte. Vynecháte cvičení nebo zapomenete na hubnoucí plán během grilovačky vašich kamarádů. Mnohem důležitější je po tomto vynechání na zdravější režim opět navázat. Proto si nic nevyčítejte, naopak kaloričtější den si náležitě užijte s tím, že zítra opět utáhnete opasek.

8. Už teď si pořiďte něco nového, ne až zhubnete

S novými šaty či košilí čekáte na to, až zhubnete? Opět špatně! Tohle vás demotivuje. Nač čekat? Už teď si pořiďte něco nového, i kdyby vám to mělo být za měsíc velké.

9. Vybudujte si pozitivní návyk

A na závěr, nový životní styl je jen a pouze o vybudování si návyku. Zuby si také čistíte už jen ze zvyku. Ani vám nepřipadá divné, že u toho strávíte celé 3 minuty v koupelně. Přitom byste si za tu dobu mohli dělat cokoliv jiného. A proto si návyk udělejte i ze cvičení. Nejprve to chce vydržet a k opakovanému posilování určitých partií se přemlouvat. Když ale vydržíte, zjistíte, že jste si na cvičení natolik zvykli, že už si bez něj ráno neumíte ani představit.

 

Mohlo by Vás zajímat

Příběhy žen, které zhubly s KetoDietou “KETOFIT”
REKLAMA
970x250-1-1517434347.png