Ketonová dieta pro ženy

S dietou založenou na ketóze se v poslední době v médiích setkáváme často, hodně lidí alůe ani netuší, v čem vlastně spočívá. Ketonová dieta přitom není nic nového, už před 55 lety napsal Robert Atkins svou první knihu o dietě, kde se striktně omezují sacharidy na úkor bílkovin a přirozených tuků. Až do jeho smrti v r. 2002 nebyla Atkinsova dieta považovaná za racionální a bezpečnou, dnes patří mezi nejúčinnější a nejvyhledávanější vůbec.

Ketonová dieta – její principy

O její popularitu se do značné míry zasloužili kulturisti, protože rychle zbavuje podkožního tuku a množství konzumovaných bílkovin pomáhá stavbě svalové hmoty.

Díky nízkému podílu sacharidů nastává v organismu ketóza, což je stav, kdy tělo získává energii z ketolátek vznikajících rozkladem tuků. Tělo v podstatě začne fungovat jako v období hladovění s tím rozdílem, že se hlad nedostaví, což způsobí větší přísun bílkovin. Efektním výsledkem této diety je spalování vlastních tuků včetně těch obtížných v oblasti břicha.

Proteinová dieta je velmi vhodná pro ženy, protože spočívá v radikálním omezení sacharidů (a k tomu ženy přirozeně inklinují), v konzumaci masa a zeleniny a s přídavkem nerafinovaných rostlinných olejů a tuků obsažených například v oříšcích nebo neslazených mléčných výrobcích.

reklama
728x90-1-1517434347.png

Co se smí a nesmí jíst při ketodietě

 

Při ketonové dietě se musíte úplně vzdát těchto potravin:

  • Obiloviny a luštěniny (pečivo, těstoviny)
  • Sladkosti včetně medu
  • Ovoce
  • Sladká zelenina (na to je jednoduché pravidlo – prostě nejezte jinou než zelenou zeleninu)
  • Brambory a rýži
  • Alkohol a slazené nápoje

Povolené potraviny:

  • Všechny druhy masa – klidně si dejte i anglickou slaninu
  • Mléčné výrobky včetně šlehačky, jen nesmí být slazené (sýry, tvaroh, bílý jogurt)
  • Zelenina – v první fázi jen zelená (salát, zelí, špenát, okurka), později se přidává i další druhy
  • Vejce
  • Máslo, rostlinné oleje

Výhodou této diety je, že si nemusíte hlídat kalorie, navíc vás povolené potraviny zasytí na delší dobu, než strava založená na příjmu sacharidů, takže se začnou porce jídla přirozeně zmenšovat. Výsledkem bude příjemné zeštíhlení problematických partií, někdy v překvapivě krátké době.

reklama
Nemáte čas na přípravu jídla, chcete jídelníček na míru od výživového poradce? Zkuste ketonovou dietu KETO FIT.
fb2-1518379727.png