Období, kdy jsme se mohli zahalit do volných svetrů a kabátů vždy vystřídá krásné jaro a po něm teplé léto, které je vždy ve znamení krátkých triček, šortek, sukní, letních šatů a především plavek. I vy můžete letos na pláži oslnit.

Krok ke štíhlejší postavě

Už několikátý rok si slibujete, že letošní plavkovou sezónu zahájíte se štíhlejší postavou. Ale vaše pokusy o nejrůznější dietní režimy, pravidelné cvičení a celkovou změnu životního stylu, vždy skončí už za několik málo dní. A co víc, po jejich skončení vás ještě čeká nepříjemná zkušenost. Úbytek kilogramů je velmi rychle vystřídán jo-jo efektem a na vaší postavě se dokonce zabydlelo i nějaké to kilo navíc. Ztrácíte motivaci a chce se vám marný boj vzdát jednou provždy.

V čem děláte chybu

Mnoho lidí dělá stále stejné chyby. Snaží se o kompletní změnu všech po léta zažitých návyků okamžitě a doufají, že je tukové zásoby začnou opouštět už za dva, či tři dny. Sahají po rychlých a drastických dietních režimech, jako například tukožroutská polévka, nebo mléčná dieta. Co je na takových režimech špatně? Všechno! Jediný dietní režim, který dokážete dlouhodobě dodržovat je takový, ve kterém se budete cítit pohodlně, bude vám příjemný a nebude vás omezovat ve vašem běžném denním rytmu.

Začátky mohou být snadné

Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát jako dietní režim i drobné změny ve vašem životním stylu mohou přinést výsledky. K vaší vysněné postavě se dopracujete pomaleji, ale zato pohodlněji. První týdny se soustřeďte jen na pár změn a postupně přidávejte další. Začněte tím, že vstanete o patnáct minut dříve, abyste měli čas na to, doma posnídat. Zaměřte se i na lehčí večeři, kterou byste si měli dopřát dvě hodiny před spaním. Jakmile se stanou tato dvě jídla rutinou, přidejte svačiny a oběd. Dbejte na to, abyste pět jídel denně konzumovali ve zhruba stejný čas.

Dalším krokem je vyřazení veškerých cukrovinek a slazených nápojů. Cukrovinky nahraďte ovocem, nebo ořechy a slazené nápoje nejrůznějšími čaji, nebo nejlépe čistou neperlivou vodou. Ostatní jídla si zpočátku dopřávejte tak, jako doposud, teprve později se pokuste o hledání zdravějších variant, které obsahují méně tuku a více zeleniny. Nemusíte se vzdávat vepřové pečeně se zelím a knedlíkem. Jen nahraďte houskový knedlík za celozrnný a zelí nezahušťujte bílou moukou. Podobným způsobem postupně odlehčíte i ostatní jídla.

 

Posledním úkolem je přidání pohybové aktivity. Pro všechny je vhodná rychlejší chůze. Opět postačí, když pohyb začleníte do svého běžného dne. Přestaňte používat výtah, část cesty do práce a z práce jděte pěšky, pro nákup se vydejte bez osobního automobilu a s batůžkem. K tomu přidejte rychlejší čtyřicetiminutovou procházku dvakrát týdně. Už brzy se budete moci těšit z prvních výsledků.

reklama
970x90-1-1517434347.png
Uvedené rady znamenají jen velmi malé omezení vašeho současného životního stylu, a přitom představují slibný začátek. Vaše štíhlá postava už je za dveřmi. Vydejte se jí naproti!