Low carb potraviny, 43 skvělých a zdravých potravin

Mějte však na paměti, že některé Low carb potraviny mají vysoký obsah vlákniny, což může obsah stravitelných čistých sacharidů ještě snížit.

Low carb potraviny: Vejce a maso

Vejce a všechny druhy masa mají téměř nulový obsah sacharidů. Výjimkou jsou vnitřnosti, například játra, která obsahují asi 5 % sacharidů.

1)Vejce (téměř nulové)

Vejce patří mezi nejzdravější a nejvýživnější low carb potraviny na světě. Jsou plná různých živin, včetně některých důležitých pro mozek sloučenin, které mohou zlepšit zdraví očí.

Sacharidy: téměř žádné.

2)Hovězí maso (nula)

Hovězí maso obsahuje důležité živiny, jako je železo a vitamin B12 a je velmi syté. Existují desítky různých druhů hovězího masa, od ribeye steaku přes mleté hovězí až po hamburger.

Sacharidy: nula.

3)Jehněčí (nula)

Podobně jako hovězí maso obsahuje jehněčí řadu prospěšných živin, včetně železa a vitaminu B12. Jehněčí maso je často krmeno trávou a má vysoký obsah prospěšné konjugované kyseliny linolové.

Sacharidy: nulové.

4)Kuřecí maso (nula)

Kuřecí maso patří k nejoblíbenějším masům na světě. Má vysoký obsah mnoha prospěšných živin a je vynikajícím zdrojem bílkovin.

Pokud držíte nízkosacharidovou dietu, může být lepší volbou zvolit tučnější kousky, jako jsou křídla a stehna.

Obsah sacharidů: nula.

5)Vepřové maso včetně slaniny (obvykle nulové)

Vepřové maso je dalším chutným druhem masa a slanina je oblíbeným druhem masa mnoha lidí, kteří drží nízkosacharidovou dietu.

Slanina je zpracované maso, a proto rozhodně nepatří mezi zdravé potraviny. Obecně je však přijatelné jíst při nízkosacharidové dietě mírné množství slaniny.

Snažte se kupovat slaninu v místních obchodech, bez umělých přísad a dbejte na to, abyste ji při tepelné úpravě nepřipálili.

Obsah sacharidů: nula, ale čtěte etiketu a vyhněte se slanině, která může být s cukrem.

6)Sušené maso (obvykle nulové)

Jerky je maso nakrájené na proužky a usušené. Pokud neobsahuje přidaný cukr nebo umělé přísady, může být Jerky perfektní nízkosacharidovou svačinkou.

Mějte však na paměti, že mnoho sušeného masa dostupného v obchodech je vysoce zpracované a nezdravé. Nejlépe uděláte, když si vyrobíte vlastní.

Sacharidy: Záleží na druhu. Pokud se jedná čistě o maso a koření, pak by se mělo blížit nule.

Další masa s nízkým obsahem sacharidů

  • Krůtí maso
  • Telecí maso
  • Zvěřina
  • Zvěřina

Low carb potraviny: Mořské plody a ryby

Ryby a další mořské plody bývají neuvěřitelně výživné a zdravé. Mají obzvláště vysoký obsah vitamínu B12, jódu a omega-3 mastných kyselin. Živin, kterých mnoho lidí nemá dostatek.

Stejně jako maso neobsahují mořské plody a ryby téměř žádné sacharidy.

7)Losos (nula)

Losos je jedním z nejoblíbenějších ryb mezi jedinci, kteří dbají o své zdraví. Patří mezi tučné ryby, což znamená, že obsahuje značné množství srdci prospěšných tuků v tomto případě omega-3 mastných kyselin. Losos je také bohatý na vitamin B12, jód a slušné množství vitaminu D3.

Sacharidy: nula.

8)Pstruh (nula)

Stejně jako losos je i pstruh je typem tučné ryby, která je plná omega-3 mastných kyselin a dalších důležitých živin.

Sacharidy: nula.

9)Sardinky (nula)

Sardinky jsou tučné ryby, které se obvykle konzumují téměř celé, včetně kostí. Sardinky patří mezi potraviny s největším obsahem živin na světě a obsahují téměř všechny živiny, které vaše tělo potřebuje.

Sacharidy: nula.

10)Korýši (4-5 % sacharidů)

Je škoda, že se korýši a měkkýši málokdy dostanou do každodenního jídelníčku, přestože patří k nejvýživnějším potravinám na světě. Hustotou živin se blíží masu a mají nízký obsah sacharidů.

Sacharidy: 4-5 gramů sacharidů na 100 gramů korýšů.

Další ryby a mořské plody s nízkým obsahem sacharidů

  • Krevety
  • Treska
  • Humr
  • Sleď obecný
  • Tuňák
  • Treska obecná
  • Sumec
  • Halibut

461db038imp

reklama

Low carb potraviny: Zelenina

Většina zeleniny má nízký obsah sacharidů. Obzvláště nízký obsah mají listová zelenina a brukvovitá zelenina, kde většinu sacharidů tvoří vláknina.

Naproti tomu škrobová kořenová zelenina, jako jsou brambory a sladké brambory, má naopak vysoký obsah sacharidů.

11)Brokolice (7 %)

Brokolice je chutná brukvovitá zelenina, kterou lze jíst syrovou i vařenou. Má vysoký obsah vitaminu C, vitaminu K a vlákniny a obsahuje účinné rostlinné sloučeniny bojující proti rakovině.

Sacharidy: 7 gramů na 100 gramů.

12)Rajčata (4 %)

Rajčata jsou technicky vzato ovoce nebo bobule, ale obvykle se konzumují jako zelenina. Mají vysoký obsah vitaminu C a draslíku.

Sacharidy: 7 gramů ve velkém rajčeti nebo 4 gramy na 100 gramů.

13)Cibule (9 %)

Cibule patří mezi nejchutnější rostliny na Zemi a dodá vašim pokrmům výraznou chuť. Má vysoký obsah vlákniny, antioxidantů a různých protizánětlivých látek.

Sacharidy: 11 gramů na šálek nebo 9 gramů na 100 gramů.

14)Růžičková kapusta (7 %)

Růžičková kapusta je vysoce výživná zelenina, příbuzná brokolici a kapustě. Má velmi vysoký obsah vitaminů C a K a obsahují řadu prospěšných rostlinných sloučenin.

Sacharidy: 6 gramů na půl šálku nebo 7 gramů na 100 gramů.

15)Květák (5 %)

Květák je chutná a všestranná zelenina, ze které lze v kuchyni připravit různé zajímavé pokrmy. Má vysoký obsah vitaminu C, vitaminu K a kyseliny listové.

Obsah sacharidů: 5 gramů na šálek a 5 gramů na 100 gramů.

16)Kapusta (10 %)

Kapusta je mezi zdravě smýšlejícími jedinci velmi oblíbená zelenina, která nabízí řadu zdraví prospěšných látek. Je plná vlákniny, vitaminů C a K a také antioxidantů karotenu.

Sacharidy: 7 gramů na šálek nebo 10 gramů na 100 gramů.

17)Lilek (6 %)

Lilek je další ovoce, které se běžně označuje jako zelenina. Má mnoho zajímavých využití a je velmi bohatý na vlákninu.

Sacharidy: 5 gramů na šálek nebo 6 gramů na 100 gramů.

18)Okurka (4 %)

Okurka je oblíbená zelenina s jemnou chutí. Skládá se převážně z vody, s malým množstvím vitaminu K.

Sacharidy: 2 gramy na půl šálku nebo 4 gramy na 100 gramů.

19)Papriky (6 %)

Papriky jsou oblíbené a mají výraznou a uspokojivou chuť. Mají velmi vysoký obsah vlákniny, vitaminu C a antioxidantů karotenu.

Sacharidy: 6 gramů na 100 gramů.

20)Chřest (2 %)

Chřest je velmi chutná jarní zelenina. Má velmi vysoký obsah vlákniny, vitaminu C, kyseliny listové, vitaminu K a antioxidantů karotenu. Navíc má ve srovnání s většinou zeleniny velmi vysoký obsah bílkovin.

Sacharidy: 2 gramy na 100 gramů.

21)Zelené fazolky (7 %)

Zelené fazolky jsou technicky vzato luštěniny, ale obvykle se konzumují podobně jako zelenina. Mají mimořádně vysoký obsah mnoha živin, včetně vlákniny, bílkovin, vitaminu C, vitaminu K, hořčíku a draslíku.

Sacharidy: 7 gramů na 100 gramů.

22)Houby (3 %)

Přestože technicky vzato houby nejsou rostlinami, jedlé houby jsou často řazeny mezi zeleninu. Obsahují slušné množství draslíku a mají vysoký obsah některých vitaminů skupiny B.

Sacharidy: 3 gramy na šálek a 3 gramy na 100 gramů (bílé houby).

Další zelenina s nízkým obsahem sacharidů

  • Celer
  • Špenát
  • Cuketa
  • Švýcarský mangold
  • Zelí

S výjimkou škrobnaté kořenové zeleniny mají téměř všechny druhy zeleniny nízký obsah sacharidů. Proto jí můžete jíst hodně, aniž byste překročili svůj denní limit sacharidů.

Low carb potraviny: Ovoce

Ačkoli je ovoce obecně vnímáno jako zdravé, mezi lidmi dodržujícími nízkosacharidovou dietu je velmi kontroverzní.

Je to proto, že většina ovoce má ve srovnání se zeleninou tendenci obsahovat velké množství sacharidů.

V závislosti na tom, o kolik sacharidů se snažíte, můžete omezit příjem ovoce na 1-2 kusy denně.

To však neplatí pro „tučné ovoce“, jako je avokádo nebo olivy. Další výbornou volbou je bobulovité ovoce s nízkým obsahem cukru, například jahody.

23)Avokádo (8,5 %)

Avokádo je jedinečný druh ovoce. Neobsahuje velké množství sacharidů, ale je plné zdravých tuků. Avokádo má také mimořádně vysoký obsah vlákniny a draslíku a obsahuje slušné množství dalších živin.

Při pohledu na níže uvedená čísla sacharidů mějte na paměti, že většinu, tedy asi 78 % sacharidů v avokádu tvoří vláknina. Neobsahuje tedy téměř žádné stravitelné čisté sacharidy.

Sacharidy: 8,5 gramu na 100 gramů.

24)Olivy (6 %)

Olivy jsou dalším chutným ovocem s vysokým obsahem tuku. Má velmi vysoký obsah železa a mědi a obsahuje slušné množství vitaminu E.

Sacharidy: 6 gramů na 100 gramů.

25)Jahody (8 %)

Jahody patří mezi ovoce s nejnižším obsahem sacharidů a nejvyšším obsahem živin, které můžete jíst. Mají velmi vysoký obsah vitaminu C, manganu a různých antioxidantů.

Sacharidy: 8 gramů na 100 gramů.

26)Grapefruit (11 %)

Grapefruity jsou citrusové plody, které jsou příbuzné pomerančům. Mají velmi vysoký obsah vitaminu C a antioxidantů karotenu.

Sacharidy: 11 gramů na 100 gramů.

27)Meruňky (11 %)

Meruňky jsou neuvěřitelně chutné ovoce. Každá meruňka obsahuje málo sacharidů, ale zato spoustu vitaminu C a draslíku.

Sacharidy: 11 gramů na 100 gramů.

Další ovoce s nízkým obsahem sacharidů

  • Citrony
  • Kiwi
  • Pomeranče
  • Moruše
  • Maliny

Low carb potraviny: Ořechy a semena

Ořechy a semena jsou jako low carb potraviny velmi oblíbené. Mají nízký obsah sacharidů, ale vysoký obsah tuků, vlákniny, bílkovin a různých mikroživin.

Ořechy se často konzumují jako svačinky, zatímco semínka se používají spíše pro přidání křupavosti do salátů nebo jídel.

Kromě toho se mouky z ořechů a semen, jako je mandlová mouka, kokosová mouka a mouka ze lněných semínek, často používají k výrobě nízkosacharidového chleba a dalšího pečiva.

28)Mandle (22 %)

Mandle jsou neuvěřitelně chutné a křupavé. Jsou plné vlákniny a vitaminu E a jsou jedním z nejlepších zdrojů hořčíku, minerálu, kterého většina lidí nemá dostatek.

Mandle navíc neuvěřitelně zasytí a v některých studiích bylo prokázáno, že podporují hubnutí.

Sacharidy: 22 gramů na 100 gramů.

29)Vlašské ořechy (14 %)

Vlašské ořechy jsou dalším chutným druhem ořechů. Obsahuje různé živiny a má obzvláště vysoký obsah kyseliny alfa-linolenové (ALA), což je typ omega-3 mastné kyseliny.

Sacharidy: 14 gramů na 100 gramů.

30)Arašídy (16 %)

Arašídy jsou technicky vzato luštěniny, ale obvykle se připravují a konzumují jako ořechy. Mají velmi vysoký obsah vlákniny, hořčíku, vitaminu E a dalších důležitých vitaminů a minerálů.

Sacharidy: 16 gramů na 100 gramů.

31)Semínka chia (44 %)

Chia semínka patří v současné době mezi nejoblíbenější zdravé potraviny na světě. Jsou plná mnoha důležitých živin a lze je použít v různých receptech s nízkým obsahem sacharidů. Navíc jsou jedním z nejbohatších zdrojů vlákniny na světě.

Při pohledu na níže uvedené počty sacharidů mějte na paměti, že přibližně 86 % sacharidů v semínkách chia tvoří vláknina. Obsahují tedy velmi málo stravitelných čistých sacharidů.

Sacharidy: 44 gramů na 100 gramů.

Další ořechy a semínka s nízkým obsahem sacharidů

  • Lískové oříšky
  • Makadamové ořechy
  • Kešu ořechy
  • Kokosové ořechy
  • Pistácie
  • Lněná semínka
  • Dýňová semínka
  • Slunečnicová semínka

461db038imp

reklama

Low carb potraviny: Mléčné výrobky

Pokud vaše toleruje mléčné výrobky, pak jsou plnotučné mléčné výrobky vynikajícími nízkosacharidovými potravinami. Přesto si nezapomeňte přečíst etiketu a vyhněte se všemu, co obsahuje přidaný cukr.

32)Sýry (1,3 %)

Sýr je jednou z nejchutnějších nízkosacharidových potravin a lze ho jíst jak syrový, tak jako přísadu do různých chutných receptů. Obzvlášť dobře se kombinuje s masem, například na hamburgeru bez housky.

Kromě toho je sýr velmi výživný. Plátek obsahuje podobné množství živin jako celá sklenice mléka.

Sacharidy: 1,3 gramu na 100 gramů (čedar).

33)Smetana (3 %)

Smetana má velmi nízký obsah sacharidů a málo bílkovin, ale zato vysoký obsah mléčného tuku. Lidé, kteří drží nízkosacharidovou dietu, si ji přidávají do kávy nebo ji používají v receptech.

Mísa lesních plodů s trochou šlehačky může být lahodným nízkosacharidovým dezertem.

Obsah sacharidů: 3 gramy na 100 gramů.

34)Plnotučný bílý jogurt (5 %)

Jogurt je velmi zdravý a má stejné množství živin jako plnotučné mléko. Díky živým kulturám je však jogurt také plný prospěšných probiotických bakterií.

Obsah sacharidů: 5 gramů na 100 gramů.

35)Řecký jogurt (4 %)

Řecký jogurt, je na rozdíl od běžného jogurtu velmi hustý a má velmi vysoký obsah mnoha prospěšných živin, zejména bílkovin.

Sacharidy: 4 gramy na 100 gramů.

Low carb potraviny: Tuky a oleje

Mnoho zdravých tuků a olejů je při nízkosacharidové stravě založené na skutečných potravinách přijatelných.

36)Máslo (nulové)

Máslo, kdysi démonizované pro svůj vysoký obsah nasycených tuků, se v poslední době vrací na scénu. Pokud můžete, vybírejte máslo z krav krmených trávou, protože má vyšší obsah některých živin.

Sacharidy: nula.

37)Extra panenský olivový olej (nula)

Extra panenský olivový olej je nejzdravějším tukem na světě. Je základem středomořské stravy, která je zdravá pro srdce, a je plný silných antioxidantů a protizánětlivých látek.

Sacharidy: nula.

Další tuky s nízkým obsahem sacharidů

  • Avokádový olej
  • Sádlo
  • Lůj

Low carb potraviny: Nápoje

Většina nápojů bez cukru je při nízkosacharidové dietě zcela přijatelná. Uvědomte si, že ovocné šťávy mají velmi vysoký obsah cukru a sacharidů, a proto byste se jim měli vyhnout.

38)Voda (nulová)

Voda by měla být vaším základním nápojem bez ohledu na to, jak vypadá zbytek vašeho jídelníčku.

Sacharidy: nula.

39)Káva (nula)

Přestože byla káva v minulosti démonizována, je ve skutečnosti velmi zdravá a je jedním z největších zdrojů antioxidantů ve stravě.

Navíc bylo prokázáno, že konzumenti kávy žijí déle a mají nižší riziko několika závažných onemocnění, včetně cukrovky 2. typu, Parkinsonovy a Alzheimerovy choroby.

Dbejte jen na to, abyste do kávy nepřidávali nic nezdravého, nejlepší je černá, ale hodí se i trocha plnotučného mléka nebo tučné smetany.

Sacharidy: nula.

40)Čaj (nula)

Čaj, zejména zelený, byl poměrně důkladně prozkoumán a ukázalo se, že má různé působivé zdravotní účinky. Může dokonce mírně podpořit spalování tuků.

Sacharidy: nula.

41)Sodovka / sycená voda (nula)

Sodovka je v podstatě voda s přidaným oxidem uhličitým. Je naprosto přijatelná, pokud neobsahuje cukr.

Sacharidy: nula.

Low carb potraviny: Ostatní potraviny

Nakonec zde uvádíme některé potraviny, které do žádné jiné kategorie zcela nezapadají.

42)Hořká čokoláda

Možná to někoho překvapí, ale kvalitní hořká čokoláda je dokonalou nízkosacharidovou pochoutkou.

Vybírejte si pravou hořkou čokoládu s obsahem kakaa alespoň 70-85 %. To zaručuje, že neobsahuje mnoho cukru.

Hořká čokoláda má řadu výhod, například zlepšuje krevní tlak a funkci mozku.

Podle studií je u lidí, kteří jedí hořkou čokoládu, mnohem nižší riziko srdečních onemocnění.

Níže uvedené údaje o sacharidech ukazují, že asi 25 % sacharidů v hořké čokoládě tvoří vláknina, která snižuje celkové množství stravitelných čistých sacharidů.

Sacharidy: 46 gramů na 100 gramů. To závisí na druhu, proto si nezapomeňte přečíst etiketu.

43)Bylinky a koření

Existuje nekonečné množství lahodných bylinek a koření. Většina z nich má velmi nízký obsah sacharidů, ale mají silný nutriční efekt a pomáhají jídlu dodat chuť.

Mezi nejvýznamnější patří sůl, pepř, česnek, zázvor, skořice, hořčice a oregano.

Low carb potraviny: Závěrem

Jíst méně sacharidů může mít působivé zdravotní účinky a nemusí to být složité. Většina potravin s nízkým obsahem sacharidů je zdravá, výživná a neuvěřitelně chutná.

Navíc jsou velmi rozmanité a zahrnují mnoho hlavních kategorií potravin, včetně masa, ryb, zeleniny, ovoce, mléčných výrobků a mnoha dalších.

Zdravá nízkosacharidová strava založená na zdravých potravinách vám může pomoci zhubnout a zlepšit vaše zdraví.

zdroj:healthline

Kde koupit výrobky Keto Fit na hubnutí?

KetoFit.cz je obchod se zaměřením na proteinovou dietu. K zakoupení jsou jak jednotlivé proteinové produkty, tak praktická balení. Tato keto dieta je vyvinuta českými specialisty zejména pro ženy, které chtějí rychle zhubnout.

4673499dimp

affiliate odkazy

2 komentáře: „Low carb potraviny, 43 skvělých a zdravých potravin

Komentáře nejsou povoleny.