Ketonová nebo také proteinová dieta je dieta založená na vyšším příjmu bílkovin a tuků. Naopak sacharidy jsou v této dietě potlačeny na maximálně 40 g sacharidů za den. Na rozdíl od bílkovinné diety, Ketonová dieta je založena na principu dosáhnutí tzv. ketózy. Ketóza je stav organismu, kdy tělo nepřijímá energii ze sacharidů, ale naopak z tukových zásob v těle. Dieta sice sama o sobě nebezpečná není, ale i tak by tuto dietu neměl držet nikdo bez dohledu lékaře.

Co lze jíst?

Mezi vhodné potraviny patří ty, s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem sacharidů. Tedy maso, mléko, vejce, mléčné výrobky. Dále také zelenina, ovoce (pouze některé, např. avokádo), ořechy, semínka.  Nevhodné potravinami jsou tedy ty, které obsahují sacharidy. To znamená: ovesné vločky, rýže, brambory, těstoviny, luštěniny, ovoce, výrobky z mouky a samozřejmě veškeré moučníky.

Výhody a nevýhody

Přední výhodou této diety je poměrně rychlý úbytek tukové tkáně, při kterém vaše tělo nebude hladovět, jelikož budete přijímat hodně stravy živočišného původu. Zároveň vám vysoký obsah bílkovin pomůže v nabrání nějaké té svalové hmoty. Nevýhodou je pak nevyváženost stravy, jelikož potraviny, obsahující sacharidy, mohou obsahovat i vitamíny a minerály, které v masité stravě nenajdeme. Navíc při konzumaci příliš mnoho tučného jídla může dojít ke vzniku aterosklerózy.

U této diety se hovoří většinou o velké efektivitě, a dokonce by po této dietě neměl nastat JOJO efekt. Ano, efektivní tato dieta opravdu je, tuk spalujeme velmi rychle, není se čemu divit, když člověk přijme 40 g sacharidů za den. O nenastání JOJO efektu u této diety, můžeme pochybovat. Jako u všech rychlých diet i zde bude toto riziko vysoké. Proto je třeba po dosažení vašeho cíle pomalu a postupně zvyšovat dávky sacharidů, nejlépe o 10 g za den.

Příběhy žen které zhubly s ketodietou "KETOFIT"

reklama

fb2-1518379727.png