Představíme si zdravé potraviny na hubnutí. Při dietě se často doporučuje jíst do sytosti nebo do pocitu nasycení. Problém je v tom, že různé potraviny mají na pocit hladu a sytosti velmi rozdílný vliv. Například 200 kalorií kuřecích prsou může vyvolat pocit sytosti, zatímco 500 kalorií dortu nikoli. Výsledkem je, že hubnutí není jen o tom jíst, dokud nejste sytí. Jde o to jíst ty správné věci, které vás zasytí, a přitom přijímat co nejméně kalorií. 

Sytost jídla 

Sytost jídla, tedy to, jak moc je jídlo syté v poměru k obsahu kalorií, je dána řadou faktorů. Poměr kalorií a sytosti se posuzuje pomocí stupnice indexu sytosti. Index sytosti hodnotí schopnost potraviny vyvolat pocit sytosti, snížit chuť k jídlu a pomoci vám spotřebovat během dne méně kalorií. Některé potraviny jsou prostě lepší než jiné, pokud jde o uspokojení hladu a prevenci přejídání. 

Vlastnosti potravin, které vás zasytí 

Potraviny, které zasytí, mají následující vlastnosti: 

  • Velký objem: Podle studií má množství přijaté potravy významný vliv na pocit sytosti. Potraviny, které obsahují hodně vody nebo vzduchu, zvyšují svůj objem, aniž by zvyšovaly množství kalorií. 
  • Vysoký obsah bílkovin: Bílkoviny jsou podle studií sytější než sacharidy a tuky. Strava bohatá na bílkoviny podporuje pocit sytosti a vede k nižšímu celkovému příjmu kalorií než strava s nízkým obsahem bílkovin. 
  • Vysoký obsah vlákniny: Vláknina dodává stravě objem a navozuje pocit sytosti. Zpomaluje také průchod potravy trávicím traktem, což vám umožní cítit se plnější po delší dobu. 
  • Nízká energetická hustota: To znamená, že potravina má nízký obsah kalorií v poměru ke své hmotnosti. Potraviny s nízkou energetickou hustotou vám mohou pomoci cítit se sytí a zároveň přijmout méně kalorií. 

Bez zbytečných řečí vám přinášíme několik potravin, které můžete jíst, aniž byste se museli obávat o svou váhu! 

Zdravé potraviny na hubnutí

Vajíčka

Dalším jídlem, které bylo v minulosti neprávem zatracováno, jsou vejce. Vejce jsou naopak velmi výživná a bohatá na různé důležité prvky. Žloutek obsahuje většinu živin a téměř polovinu bílkovin ve vejci. Vejce jsou kompletní bílkovinou, což znamená, že obsahují všech devět esenciálních aminokyselin. Navíc jsou poměrně sytá. 

Co říkají studie o vejcích 

Podle mnoha studií byli lidé, kteří snídali vejce, sytější a během dne přijímali méně kalorií než ti, kteří měli snídaní jinou. Jedna studie ukázala, že osoby, které snídaly vejce, více zhubly a měly nižší index tělesné hmotnosti (BMI). 

Jsou vajíčka zdravé potraviny na hubnutí? 

Vejce mají vysoký obsah živin a kvalitních bílkovin. Až 36 hodin po jídle vám mohou pomoci přijímat méně potravy. Pokud hledáte jídlo, které je rychlé a snadno připravitelné, s vejci nikdy neuděláte chybu! 

Ovesné vločky 

Ovesná vločky jsou opravdu velmi syté a na stupnici sytosti jsou na třetím místě. Je to díky vysokému obsahu vlákniny a také schopnosti absorbovat vodu, což s nich činí oblíbenou variantu snídaně. 

Závěrečný verdikt o ovesných vločkách 

Ovesné vločky mají vysoký obsah vlákniny a absorbují velké množství vody, takže jsou velmi syté. Dokáže vás zasytit mnohem více než běžné snídaňové cereálie, takže během dne můžete sníst méně jídla. Je to dobrá volba pro vydatnou snídani nebo pro lehkou večeři.

Luštěniny 

Luštěniny, jako jsou například fazole, hrách a čočka, jsou známé vysokým obsahem vlákniny a bílkovin. To z nich v kombinaci s nízkou energetickou hustotou dělá velmi výživnou potravinu, která vám může pomáhat i hubnutí. 

Jsou luštěniny zdravé potraviny na hubnutí?  

Protože luštěniny obsahují velké množství bílkovin a vlákniny, jsou velmi syté. Mají také nízký obsah kalorií, takže jsou vhodnou volbou pro každého, kdo chce zhubnout. Můžete je jíst kdekoli a kdykoli chcete! 

reklama

Jablka 

Ovoce je nezbytnou součástí vyvážené stravy. Podle několika studií je konzumace ovoce spojena se sníženou spotřebou kalorií a může vám pomoci dlouhodobě zhubnout. Zejména jablka mají poměrně vysoký index sytosti. Jablka vám pomohou cítit se sytí, protože obsahují pektin, rozpustnou vlákninu, která přirozeně zpomaluje trávení. Obsahují také více než 85 % vody, což jim dodává objem a umí zasytit, aniž by přidávala mnoho kalorií. 

Co říkají studie o jablkách 

Je třeba poznamenat, že celá jablka zvyšují pocit sytosti, namísto ovocného pyré nebo džusu, které nejsou příliš syté. V jedné studii byly zkoumány účinky konzumace jablek, jablečné šťávy nebo jablečného džusu na začátku jídla. Ukázalo se, že lidé, kteří jedli jablka, zkonzumovali o 91 kalorií méně než ti, kteří jedli jablečné pyré, a o 150 kalorií méně než ti, kteří pili jablečný džus. V porovnání s ostatním ovocem vedla konzumace jablek k vyšší sytosti a nižšímu hodnocení hladu. 

Závěrečný verdikt o jablkách 

Jablka mají nižší obsah kalorií, vysoký obsah vody a rozpustné vlákniny. Konzumace celých, pevných jablek vám může pomoci přijímat méně kalorií a časem přispět ke ztrátě hmotnosti. Kromě toho jsou jablka také skvělým „dezertem“ po jídle! Jsou sladká, zdravá a chutná. 

Citrusové plody 

Citrusové plody, stejně jako jablka, mají vysoký obsah pektinu, který může pomoci zpomalit trávení a zlepšit pocit sytosti. Obsahují také hodně vody. Pomeranče i grapefruity mají vysoký obsah vody, což znamená, že vás mohou zasytit při nízkém počtu kalorií. Dlouho se předpokládalo, že konzumace grapefruitů napomáhá hubnutí. Obézní lidé, kteří jedli grapefruity, v jednom výzkumu zhubli mnohem více než ti, kterým bylo podáváno placebo. Jiná studie zjistila, že konzumace poloviny grapefruitu třikrát denně při jídle po dobu šesti týdnů vedla k mírnému úbytku hmotnosti a výraznému snížení obvodu pasu. 

Co říkají studie o citrusových plodech 

Konzumace grapefruitu nebo grapefruitové šťávy před jídlem v kombinaci s omezením kalorií vede ke snížení hmotnosti o 7,1 % a k výraznému snížení tělesného tuku a obvodu pasu. Tato zjištění nelze přičítat pouze grapefruitům, protože podobné důsledky mělo i pití vody před jídlem. 

Jsou citrusové plody zdravé potraviny na hubnutí?  

Citrusové plody, jako jsou pomeranče a grapefruity, jsou také vhodné pro hubnutí. Jsou bohaté na vlákninu a vodu, což vám může pomoci cítit se sytí a jíst méně. A stejně jako jablka jsou také sladké a hodí se k jídlu hned po obědě! 

Ryby 

Ryby s vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin mohou pomoci osobám s nadváhou nebo obezitou cítit se sytější. Mají také vysoký obsah vysoce kvalitních bílkovin, které mají pověst velmi sytých. Ve skutečnosti se ryby umístily na druhém místě mezi všemi zkoumanými položkami v indexu sytosti a předčily všechny ostatní potraviny bohaté na bílkoviny. 

Co říkají studie o rybách 

Podle jedné studie měly ryby podstatně větší vliv na pocit sytosti než kuřecí nebo hovězí maso. Podle jiné studie účastníci, kteří jedli ryby, zkonzumovali při dalším jídle o 11 % méně kalorií než ti, kteří jedli hovězí maso, což by mohlo znamenat, že ryby jsou vhodnější než kuře nebo hovězí maso. 

Závěrečný verdikt o rybách 

Ryby obsahují velké množství bílkovin a omega-3 mastných kyselin, které vám mohou pomoci cítit se déle sytí. Ryby, stejně jako kuřecí a hovězí maso, mohou být sytější než jiné zdroje bílkovin. 

Libové maso 

Libové maso má vysoký obsah bílkovin a poskytuje značné množství kalorií. Při dietě s vyšším obsahem bílkovin se celkově zkonzumuje méně kalorií než při dietě s nízkým obsahem bílkovin. Podle jedné studie snědli lidé, kteří k obědu snědli maso s vysokým obsahem bílkovin, k večeři o 12 % méně než ti, kteří obědvali maso s vysokým obsahem sacharidů. 

Co říkají studie o libovém mase

V indexu sytosti se hovězí maso umístilo na druhém místě mezi všemi potravinami bohatými na bílkoviny, ačkoli pro hubnutí je vhodné i jiné libové maso, jako je kuřecí a vepřové. Kromě toho má libové maso ve srovnání s nelibovým masem vysoký obsah bílkovin a nízký obsah kalorií. 

Závěrečný verdikt o libovém mase 

Lidé, kteří drží nízkokalorickou a nízkotučnou dietu, dávají přednost libovému masu. V drůbežím mase se nachází selen, vitaminy B3 a B6 a cholin. Jsou nejen sytá, ale mají také vysoký obsah bílkovin. Konzumace libového masa s vysokým obsahem bílkovin při každém jídle vám může pomoci přijmout méně kalorií při následujících jídlech. 

reklama

Sýr Cottage 

Sýr Cottage má nízký počet kalorií, ale vysoký obsah bílkovin. Obsahuje také prospěšné minerální látky, jako jsou vitaminy skupiny B, vápník, fosfor a selen. Sýr Cottage je díky těmto vlastnostem potravinou, která pomáhá při hubnutí, a proto je konzumuje mnoho lidí. 

Závěrečný verdikt o sýru Cottage

Tvaroh je potravina s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem kalorií. Jeho sytící účinek se může rovnat účinku vajec. Jakmile sníte hodně vajec a hledáte další možnost, která má téměř stejné vlastnosti jako vejce, sýr Cottage je pro vás jako stvořený. 

Zelenina 

Zelenina je vydatná a málo kalorická. Zároveň obsahuje velké množství prospěšných živin a rostlinných složek, takže je nezbytnou součástí vyvážené stravy. Má také vysoký obsah vody a vlákniny, které napomáhají k pocitu sytosti. 

Co říkají studie o zelenině 

Bylo prokázáno, že zelenina pomáhá zahnat hlad, zejména pokud je konzumována před jídlem. V jedné studii zjistili, že lidé, kteří před jídlem snědli zeleninový salát, zkonzumovali během jídla o 7-12 % méně kalorií. Podle jiné studie zvýšila konzumace zeleninového salátu na začátku jídla spotřebu zeleniny o 23 % ve srovnání s konzumací zeleninového salátu při hlavním jídle. Aby byl zeleninový salát nízkokalorický, vyhněte se v něm vysoce kalorickým složkám a dresinkům. 

Závěrečný verdikt o zelenině 

Zelenina obsahuje hodně vody a vlákniny, takže vám může pomoci zůstat déle sytí. Nízkokalorické zeleninové saláty vám pomohou sníst více zeleniny a zároveň snížit příjem kalorií. Navíc každý ví, že zelenina je pro tělo prospěšná. Zeleninou nikdy nic nezkazíte! 

Závěr. Co to vlastně znamená „zdravé potraviny na hubnutí“?

Potraviny, které jsou sytící, mají vlastnosti, které jsou navzájem jedinečné. Mohou mít vysoký objem, obsah bílkovin nebo vlákniny a zároveň nízkou energetickou hodnotu. Zařazení většího množství těchto potravin do jídelníčku může z dlouhodobého hlediska pomoci při hubnutí. Celkově lze říci, že pokud chcete zhubnout a nevíte, čím začít, jsou tyto potraviny dobrým začátkem. 

zdroj:journalistate.com

Kde koupit výrobky Keto Fit na hubnutí?

KetoFit.cz je obchod se zaměřením na proteinovou dietu. K zakoupení jsou jak jednotlivé proteinové produkty, tak praktická balení. Tato keto dieta je vyvinuta českými specialisty zejména pro ženy, které chtějí rychle zhubnout.

affiliate odkazy